Zasady udzielania świadczeń medycznych w ramach ubezpieczenia w NFZ
XMLTreść
PODSTAWOWA OPIEKA ZDROWOTNA:
Na wizytę do lekarza zapisy są prowadzone w godzinach pracy rejestracji tj. 7:00 - 18:00.
Zapisy odbywają się osobiście, telefonicznie, przez osoby trzecie lub drogą elektroniczną.
Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom w terminach z nimi uzgodnionymi.
Teleporada nie może być świadczona na rzecz dzieci do 6 r.ż. (chyba, że jest to kontrola), gdy pacjent życzy sobie wizyty stacjonarnej, gdy nastąpiło pogorszenie choroby przewlekłej, gdy jest podejrzenie choroby nowotworowej oraz gdy jest to pierwsza wizyta pacjenta po złożeniu deklaracji.
Pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, termin jego realizacji jest uzgadniany z pacjentem w rejestracji, następnie pacjent umieszczony jest na liście oczekujących.
Godzina wizyty stacjonarnej i teleporady zarejestrowanego w danym dniu pacjenta jest orientacyjna i może ulec przesunięciom.
W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, które uniemożliwiają realizację świadczenie w ustalonym terminie, pacjent jest informowany o zmianie terminu w każdy dostępny sposób.
W uzasadnionych medycznie przypadkach Poradnia POZ zapewnia udzielanie porad w domu pacjenta. Termin uzgadnia się z lekarzem.
Poradnia POZ nie realizuje wizyt domowych pilnych, zagrażających życiu, które wymagają wezwania pogotowia ratunkowego nr 112.
Zapisy odbywają się osobiście, telefonicznie, przez osoby trzecie lub drogą elektroniczną.
Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom w terminach z nimi uzgodnionymi.
Teleporada nie może być świadczona na rzecz dzieci do 6 r.ż. (chyba, że jest to kontrola), gdy pacjent życzy sobie wizyty stacjonarnej, gdy nastąpiło pogorszenie choroby przewlekłej, gdy jest podejrzenie choroby nowotworowej oraz gdy jest to pierwsza wizyta pacjenta po złożeniu deklaracji.
Pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, termin jego realizacji jest uzgadniany z pacjentem w rejestracji, następnie pacjent umieszczony jest na liście oczekujących.
Godzina wizyty stacjonarnej i teleporady zarejestrowanego w danym dniu pacjenta jest orientacyjna i może ulec przesunięciom.
W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, które uniemożliwiają realizację świadczenie w ustalonym terminie, pacjent jest informowany o zmianie terminu w każdy dostępny sposób.
W uzasadnionych medycznie przypadkach Poradnia POZ zapewnia udzielanie porad w domu pacjenta. Termin uzgadnia się z lekarzem.
Poradnia POZ nie realizuje wizyt domowych pilnych, zagrażających życiu, które wymagają wezwania pogotowia ratunkowego nr 112.
AMBULATORYJNA OPIEKA SPECJALISTYCZNA:
Realizacja wizyty u specjalisty odbywa się zawsze na podstawie skierowania, które stanowi podstawę pierwszorazowej porady specjalistycznej.
Skierowanie od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego nie jest potrzebne w przypadku, gdy pacjent chce się udać do:
- psychiatry
- onkologa
- wenerologa
- stomatologa
- ginekologa i położnika
- psychiatry
- onkologa
- wenerologa
- stomatologa
- ginekologa i położnika
Porada specjalistyczna to wydanie przez lekarza specjalistę opinii o stanie zdrowia pacjenta oraz wskazanie dalszego toku leczenia na podstawie wykonanych badań diagnostycznych.
Podczas pierwszej wizyty specjalista decyduje o tym, czy wystarczy jednorazowa konsultacja, czy też konieczne jest objęcie opieką specjalistyczną.